Hakkımızda

Kültür ve Turizm Bakanlığı İletişim Merkezi Alo 176, vatandaşlarımız ile yerli ve yabancı turistlerin Bakanlığımızla ilgili her türlü bilgi, öneri ve şikayetlerine cevap veriyor.

2014 yılından beri faaliyet gösteren Alo 176 İletişim Merkezine, Yurtdışından +90 312 176 11 22 no’ lu numaradan, www.alo176.gov.tr web adresinden ve mobil uygulamalarından 7/24 ulaşılabiliyor.

İletişim merkezinde, gelen turistlerin ülkemizle ilgili soruları, bilgi talepleri ve yaşanılan anlık sorunlar, şikâyetler Türkçe,İngilizce, Rusça ve Arapça dil seçenekleri ile yanıtlanıyor.

Hizmet memnuniyeti sağlamak amacı ile başlatılan faaliyetlerde, Bakanlık hizmetlerini daha etkin ve verimli bir şekilde yürütebilmek hedefleniyor.

Aynı zamanda ziyarete gelen yerli ve yabancı turistlerin yaşadıkları anlık sıkıntıların da önüne geçmeyi amaçlayan “Alo 176” İletişim Merkezi bulunduğunuz yer ile ilgili bilmek istenilenlere hızlıca cevap alınmasını sağlamayı amaçlıyor.

Alo 176 İletişim Merkezinden, Kültür ve Turizm Bakanlığı mevzuatında yer alan tüm konular hakkında bilgi alınabiliyor. Gerekli durumlarda ise İletişim Merkezi yetkilileri tarafından geri dönüş sağlanabiliyor.

İş Akışı

İletişim Merkezimize gelen çağrı vatandaş temsilcileri tarafından karşılanır. Bilgi içeriklikayıtlar, Vatandaş Temsilcisi tarafından cevaplandırılır. Öneri ve şikayet içerikli kayıtlar Mevzuat Uzmanı tarafından, Bakanlığın ilgili birimine yönlendirilir. Bakanlığın ilgili birimi tarafından çözümlenen kayıt sonucu, vatandaşa SMS olarak iletilir. Vatandaşlar, SMS sonucunda Alo 176' yı arayarak talep sorgu numarasıyla talep sonuçları hakkında detaylı bilgi alabilmektedirler.

Bakanlık Misyonu

Bakanlık Misyonu T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, “Ülkemizin evrensel kültür, sanat ve turizm değerlerinin sürdürülebilir korunmasını sağlayarak yaşatmak ve tanıtmak, toplumsal bilincin oluşmasında bilgiye erişimi kolaylaştırmak ve ülkemizin dünya turizminden alacağı payı arttırmak” görevlerini yerine getirir.

Pratik Bilgiler

Bakanlığımız görev alanına giren hizmetler hakkında şikayet ve önerilerinizi daha hızlı bir şekilde iletişim merkezimiz aracılığıyla çözümlemek için T.C. kimlik numaranızı ve iş Akış numaranızı ( önceden başlatılmış işleminizin sorgulanmasında ) bulundurmanız gerekmektedir.